Jump to content

Ripple waarom?

Fanust
 Share

Recommended Posts

2 minutes ago, Paulengelbertink said:

De vraag die ik eerder al aan die Ripple medewerker vroeg. Moeten banken xrp aankopen om die transacties te kunnen doen?

of hebben ze enkel Ripple technologie nodig?

Op het moment dat een bank miljoenen euro's transfert ontstaat er kort positief momentum, op het moment dat er in grote getale geld getransporteerd wordt lijkt het mij dat de prijs vanzelf zal stijgen vanwege het gebruik. Op het moment dat er een stabiele waarde gecreëerd is voor de asset verwacht ik dat banken vanzelf wel wat van hun vermogen in xrp aan gaan houden, omdat ze zo vanaf elke plek op de wereld en overal op de wereld direct een transactie kunnen uitvoeren, zonder toegang te hebben tot het specifieke netwerk van hun eigen bank. Flexibiliteit in grote bedrijven is belangrijk. Dit is puur mijn eigen visie, maar ik heb de verwachting dat het ongeveer zo zal lopen.

2 minutes ago, Khalon said:

F Ik zag potentie in het faciliteren van een manier om sneller en goedkoper geld te verplaatsen. Kunnen jullie mij vertellen waarom Ripple veiliger, sneller en beter is vergeleken met Nem? Er is een soort tweesplitsing tussen de argumenten voor en tegen de Ripple prijs. Heb het een en ander gelezen, maar ben nog niet helemaal overtuigd met betrekking tot de lange termijn van Ripple!

Zou zelf zeggen dat de marketing van Ripple veel beter is en er een behoorlijke investment achter zit. Voor mij meer de reden..

2 minutes ago, Khalon said:

Ik zag potentie in het faciliteren van een manier om sneller en goedkoper geld te verplaatsen. Kunnen jullie mij vertellen waarom Ripple veiliger, sneller en beter is vergeleken met Nem? Er is een soort tweesplitsing tussen de argumenten voor en tegen de Ripple prijs. Heb het een en ander gelezen, maar ben nog niet helemaal overtuigd met betrekking tot de lange termijn van Ripple!

Banken willen het risico om failliet te gaan zo dicht mogelijk bij 0 houden. Vandaar dat ze ook zo tergend langzaam omgaan met innovatieve oplossingen. Nem is relatief pas net begonnen en heeft nog geen vertrouwensrelatie met banken opgebouwd of pilots gedraaid. Ripple heeft in de afgelopen 3-4 jaar zeer veel geïnvesteerd in de relaties tussen hen en de bank. Om die reden lijkt het mij dat een bank ripple eerder zou vertrouwen dan Nem en ook Ether.

1 minute ago, winston said:

Op het moment dat een bank miljoenen euro's transfert ontstaat er kort positief momentum, op het moment dat er in grote getale geld getransporteerd wordt lijkt het mij dat de prijs vanzelf zal stijgen vanwege het gebruik. Op het moment dat er een stabiele waarde gecreëerd is voor de asset verwacht ik dat banken vanzelf wel wat van hun vermogen in xrp aan gaan houden, omdat ze zo vanaf elke plek op de wereld en overal op de wereld direct een transactie kunnen uitvoeren, zonder toegang te hebben tot het specifieke netwerk van hun eigen bank. Flexibiliteit in grote bedrijven is belangrijk. Dit is puur mijn eigen visie, maar ik heb de verwachting dat het ongeveer zo zal lopen.

Dat komt neer op een ja.

als zij enkel de technologieën gebruiken moeten ze idd zelf Liquiditeit in de markt maken, wat al erg moeilijk is!

Ik kwam Ripple vorig jaar op het spoor in oktober ergens. Het eerste wat mij overtuigde was de "bitlicense" die ze ontvingen in de VS. Vervolgens ongeveer alle Ripple medewerkers onderzocht die vermeld staan op ripple.com. Ook toen letterlijk 4 dagen dag en nacht gelezen over technische achtergrond van Ripple/XRP. Alles proberen te ontkrachten met tegenstellingen (niet gelukt overigens). Vervolgens als een gek wekenlang XRP gekocht, ook onder werktijd etc. Tot een collega nog zei:, alweer gekocht? Waarop ik antwoordde, ik wil dadelijk geen spijt hebben dat ik er te weinig heb. =) 

55 minutes ago, winston said:

Als je verkoopt en inkoopt en niet vasthoudt ben je aan het traden en dan ben je officieel inkomstenbelasting schuldig. Om ervoor te zorgen dat dit je niet overkomt hou ik bij voorkeur aandelen en cryptos langer dan 1 jaar vast.

Winston, dat is toch alleen in België zo? In Nederland kun je volgens mij handelen wat je wilt, komt allemaal gewoon in box 3. Heb je misschien een bron?

qua Ripples zit ik nog wel goed, die had ik al sinds 2014 of zo.

18 minutes ago, Omnius said:

Winston, dat is toch alleen in België zo? In Nederland kun je volgens mij handelen wat je wilt, komt allemaal gewoon in box 3. Heb je misschien een bron?

qua Ripples zit ik nog wel goed, die had ik al sinds 2014 of zo.

Ik heb de jurisprudentie erop nageslagen en ten aanzien van enkele uitspraken in het verleden is het inderdaad aannemelijk dat inkomsten uit actief traden gewoon onder box 3 blijven vallen(zolang als het standpunt van de belastingdienst niet wijzigt).

16 hours ago, elnino said:

Ik heb xrp door ripples "computing for good" promo.   Spijtig dat ze ermee gestopt zijn.  Nu is er iets gelijksaardigs aan de gang met gridcoin.

Dus ken ripple al lang, heb er nooit echt verder in geïnvesteerd buiten boinc om wegens de eerder gecompliceerde manier van aankoop. 

De electriciteit geïnvesteerd in boinc heeft zich aan huidige xrp prijzen echter dubbel en dik terugbetaald :)

Als gatehub nu eens sepa overschrijving zou willen activeren zou het kunnen dat ik voor een paar 1000 euro bijspring.  Geen zin om bitcoin te kopen voor om te zetten naar ripple, de ongelofelijke energieverspilling van bitcoin stoort me nogal...

Je kan toch gewoon bijstorten met eu bank?

18 hours ago, Borry said:

Ik kwam Ripple vorig jaar op het spoor in oktober ergens. Het eerste wat mij overtuigde was de "bitlicense" die ze ontvingen in de VS. Vervolgens ongeveer alle Ripple medewerkers onderzocht die vermeld staan op ripple.com. Ook toen letterlijk 4 dagen dag en nacht gelezen over technische achtergrond van Ripple/XRP. Alles proberen te ontkrachten met tegenstellingen (niet gelukt overigens). Vervolgens als een gek wekenlang XRP gekocht, ook onder werktijd etc. Tot een collega nog zei:, alweer gekocht? Waarop ik antwoordde, ik wil dadelijk geen spijt hebben dat ik er te weinig heb. =) 

nooit meer werken dus :) haha

On 2017-5-19 at 2:23 PM, Hodor said:

XRP heeft de meest ongelooflijke gebruikssoorten in vergelijking met de andere cryptocurrency keuzes ... door een brede marge! Wanneer u belegt, moet u beoordelen wat de sterkste keuze is in een veld of industrie, en voor mij is de "Apple" of "Google" van deze industrie duidelijk XRP!  :d_sunny:

Wat? Er gaat hier een wereld voor mij open: ik had nooit geraden dat jij Nederlands was! Of kom je van elders?

Edited by Parabellum

1 hour ago, Eik said:

Het halve forum komt uit Nederland/Belgie... :)

In ieder geval wel redelijk wat actieve members. Het is wél opvallend, maar ik denk dat er weinig statistische conclusies uit zijn te trekken. Dan nog, de mensen hier uit NL/BE zijn roependen in een woestijn in Nederland. Af en toe vraag ik mij af hoeveel Nederlandse XRP-houders er zijn met een redelijke stack.

Edited by Parabellum