Jump to content

Waar koop jij je XRP?

Recommended Posts

5 minutes ago, Richretard said:

Ik heb nu wat BTC die ik om wil zetten naar extra XRP; waar doe ik dat het handigst? Ook gewoon bij Gatehub?

Je zou inderdaad via Trade een sell order naar XRP kunnen plaatsen voor een markt conforme prijs. Als je het via exchange doet gaat het via GateHub zelf en krijg je er een stuk minder voor volgens mij.

44 minutes ago, Chocobo said:

Litebit voor als je genaaid wil worden en te veel wil betalen.
Als je GateHub hebt kan je daar gewoon euro's vanaf je bank heen sturen en dan voor een betere prijs XRP kopen via trading.

Trust lines niet goed ingesteld?

Daarom wil ik een goed beeld hebben mbt. Fees etc. Dan kunnen we gewoon goed beoordelen.

3 hours ago, Deux said:

Daarom wil ik een goed beeld hebben mbt. Fees etc. Dan kunnen we gewoon goed beoordelen.

Eigenlijk moet je een verschil maken in markten (Exchanges) en verkopers. Markten verdienen hun geld (voornamelijk) met een percentage per trade. Verkopers (zoals Litebit) komen op de newbies over als markten. Zij kopen echter zelf munten op Exchanges en bieden die daarna te koop aan via hun eigen site. De munten worden vaak (dik) boven de marktwaarde te koop aangeboden. Voordeel van de verkoper is wel dat je snel toegang hebt tot het kopen van crypto via EUR. Geen gezeur met verificatie of wachten tot het geld op de Exchange staat.

38 minutes ago, Tonnie said:

Eigenlijk moet je een verschil maken in markten (Exchanges) en verkopers. Markten verdienen hun geld (voornamelijk) met een percentage per trade. Verkopers (zoals Litebit) komen op de newbies over als markten. Zij kopen echter zelf munten op Exchanges en bieden die daarna te koop aan via hun eigen site. De munten worden vaak (dik) boven de marktwaarde te koop aangeboden. Voordeel van de verkoper is wel dat je snel toegang hebt tot het kopen van crypto via EUR. Geen gezeur met verificatie of wachten tot het geld op de Exchange staat.

Ja klopt, alleen als je kijkt naar marktplaats, daar proberen ze nog vandoor te gaan met minimaal of 150%, 200%

5 hours ago, Chocobo said:

Litebit voor als je genaaid wil worden en te veel wil betalen.
Als je GateHub hebt kan je daar gewoon euro's vanaf je bank heen sturen en dan voor een betere prijs XRP kopen via trading.

Trust lines niet goed ingesteld?

Alles is in orde vanaf mijn kant... Voorgaande keren liep alles perfect en zelfs snel. 

Ondertussen al honderden mailtjes verstuurd naar de support maar tot op heden geen reactie. Ik ga ervan uit dat ik het kwijt ben.:JC_thinking:

• 2 weeks later...
On 1/31/2018 at 8:20 PM, frenktenk said:

Alles is in orde vanaf mijn kant... Voorgaande keren liep alles perfect en zelfs snel. 

Ondertussen al honderden mailtjes verstuurd naar de support maar tot op heden geen reactie. Ik ga ervan uit dat ik het kwijt ben.:JC_thinking:

Ik heb ook 4 weken of meer op een transactie van Gatehub naar mijn bankrekening moeten wachten. Het duurde lang, maar het kwam wel aan. Kwam door de (onvoorziene) drukte zeiden ze, maar ik heb me daarna gelijk aangemeld bij Bitstamp voor toekomstige crypto=>Fiat overboekingen. Niet helemaal vergelijkbaar met jouw transactie, maar Gatehub  heeft een behoorlijke veer gelaten tijdens de Dec 17/Jan 18 crypto rally.

• 4 weeks later...
On 2/18/2018 at 9:28 PM, Deux said:

Iemand ervaring met bitvavo.com?

De fees zijn me beetje onduidelijk. 2,5% voor ripple.

Dus euro naar ripple heeft een fee van 2,5% en withdrawal is 0%?

Een vriendin van me gebruikt deze.
Het is redelijk duur, maar je kan er vlot XRP aankopen en geld overschrijven vanuit België duurt één dag.

Een lage instapdrempel dus, maar wanneer je echt wil traden is pakweg Kraken een stuk beter.

Kraken via SEPA. Als je in de avond het overmaakt (Duitse bank) dan heb je de volgende ochtend je geld op de exchange. De SEPA transactie is gewoon gratis. Kijk verder voor de fees naar de link.

Na de update begin dit jaar werkt Kraken als een trein.

https://www.kraken.com/help/fees

Edit: Voor de volgende keer dus. BTC>XRP fees staan in dezelfde link.

Edited by Gepster
On 15-3-2018 at 1:11 PM, Gepster said:

Kraken via SEPA. Als je in de avond het overmaakt (Duitse bank) dan heb je de volgende ochtend je geld op de exchange. De SEPA transactie is gewoon gratis. Kijk verder voor de fees naar de link.

Na de update begin dit jaar werkt Kraken als een trein.

https://www.kraken.com/help/fees

Edit: Voor de volgende keer dus. BTC>XRP fees staan in dezelfde link.

Ja Kraken werkt weer als n trein; crypto’s verkopen en geld dezelfde middag op je rekening.. super! Fee’s 0,2%

• 3 weeks later...

Ik reken soms even een paar opties uit voordat ik koop. Gezien het gemak van iDeal betaling valt me Litebit niet tegen qua prijs, maar ik heb ook mindere ervaringen met ze, dus gebruik ze zo min mogelijk. Laatste keren heb ik BTC (ja sorry) gekocht via bitonic, en deze via bittrex/binance/changelly gewisseld voor XRP. Dat gaf een iets betere koers dan Litebit, scheelde denk ik zo'n 1,5% (rekening gehouden met de fee om BTC weer te versturen en te wisselen voor XRP). 

Nadeel is natuurlijk dat je eeuwen moet wachten tot die BTC betaling confirmed is, dus het hele proces tot je XRP in je wallet hebt duurt via deze weg wel een uurtje. In die tijd kan de prijs natuurlijk ook wat doen...

Je ziet op deze manier meteen hoe supersnel die XRP is. Laatste keer had ik XRP via Binance gewisseld en deze opgenomen. Nadat ik de opname had bevestigd keek ik bij de pending withdrawals, maar daar kwam hij maar niet bij te staan... Na een kwartiertje toch lichte stress, totdat ik de XRP in mijn wallet zag... Het opnemen van die XRP ging in dat geval dus sneller dan het wisselen van browser :D