Jump to content
ThomasTheTGV

Feedback gevraagd uitleg ripple voor vrienden en familie

Recommended Posts

GRAAG jullie feedback op onderstaande e-mail voor vrienden en familie die ook interesse hebben in Ripple.

+++++++++++++++++++++

Hallo....,

In deze mail een hele berg informatie om je eigen onderzoek te kunnen doen naar Ripple.

Om te beginnen wordt in dit filmpje de Blockchain uitgelegd, dat is de technologie die Bitcoin, Ripple en andere cryptocurrencies haar echte waarde geeft.  

Zelf heb ik eind 2013 onderzoek gedaan naar cryptocurrencies en kwam ik tot de conclusie dat Ripple op dit moment één van de cryptocurrencies is met de meest potentie om ook daadwerkelijk gebruikt te worden. Volgens mij is de (financiële) wereld namelijk nog helemaal niet klaar om betalingsverkeer zonder de inmenging van banken en de overheid goed te kunnen regelen en ik verwacht ook niet dat banken en de overheid zonder slag of stoot hun controlerende positie zullen opgeven. Daarom is de tactiek van Ripple ook zo slim, ze willen de banken (nog) niet vervangen maar helpen ze om tot 60% effectiever internationaal betalingsverkeer te realiseren. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Bitcoin waar banken in principe niet noodzakelijk zijn in het eco-systeem/de blockchain.

Maar wat is Ripple nu precies, meer leren kun je hier:

Ben je enthousiast geworden of wil je zelf ook XRP kopen dan kun je dat doen via wisselkantoren, ook wel exchanges of marketplaces genoemd. Hier een uitleg van Ripple zelf: https://ripple.com/xrp/how-to-buy-xrp-on-gatehub/ of https://ripple.com/xrp/how-to-buy-xrp-on-bitstamp/. Het probleem is dat door de sterke toename van de belangstelling naar XRP alle marktplaatsen en exchanges momenteel moeite hebben met de toestroom van nieuwe klanten. Mensen moeten weken wachten op autorisatie om XRP te kunnen kopen.

Wat overblijft zijn exchanges of P2P marktplaatsen waar je tegen meerprijs XRP kunt kopen (enkele voorbeelden):

Voor deze laatste geldt vaak dat je daarvoor al een portemonnee of wel een wallet moet hebben. Die krijg je bijvoorbeeld bij Gatehub of je maakt hem hier aan https://jatchili.github.io/minimalist-ripple-client/ (is wat technisch maar hier vindt je uitleg https://youtu.be/X9aVZNGH-oM)

Als laatste nog een belangrijke belastingtip: Ripple wordt evenals andere cryptocurrencies als vermogen belast in box 3. Via de website https://cointracking.info kun je heel eenvoudig van al cryptocurrencies je in en uitgaven en 'trades' in kaart brengen.

19 minutes ago, DD_XRP said:

Ik zou er zeker nog een disclaimer inzetten dat het hun eigen beslissing is en ze niet meer moeten investeren dan ze bereid te zijn om te verliezen. 

Goede toevoeging inderdaad.

17 minutes ago, Annevanzwol said:

Mooi overzicht. Kun je XRP kopen op coinbase? Vgl mij nl niet 

Haha nee een keer raden wanneer ik begonnen ben met schrijven... Ga ik eruit halen.

Weet waaraan je begint. Voor elke nitty gritty vraag gaan ze jou bellen. Wees heel duidelijk dat ze op eigen verantwoordelijkheid instappen. Jou niet scheef moeten aankijken als de koers tegenzit of ze gehacked worden etc. Succes 

Super overzicht! Wat een service zeg. Ik heb vrienden en familie alleen getipt en gezegd op welke beurs ik zit. Verder moeten ze “ het maar uitzoeken” , heb ik ook gedaan.  Deels luiheid, maar deels ook uit overtuiging dat ze eea dan sneller/beter uitzoeken en wellicht zelfs op een heel andere coin uitkomen waar ze in geloven dan XRP.  Dat is heel goed mogelijk, kan ik ook nog wat van opsteken en een nieuwe “Ripple in de dop” ( Sia? BAT?) ontdekken.

Wat ik in ieder geval niet meer doe is handelen voor anderen. Gedoe en gezeur....

Maar goede mail, zelfs voor mezelf nog!

1 hour ago, Annevanzwol said:

Weet waaraan je begint. Voor elke nitty gritty vraag gaan ze jou bellen. Wees heel duidelijk dat ze op eigen verantwoordelijkheid instappen. Jou niet scheef moeten aankijken als de koers tegenzit of ze gehacked worden etc. Succes 

Haha I've been there before! Als puber/student voor de hele familie IT servicedesk gespeeld, maar we zullen het er op houden dat ik daar weinig (financiële )voldoening uit haalde en het altijd te veel tijd kostte.  Het is altijd een gevaar als je anderen wilt helpen he? Naar aanleiding van jou hack opmerking ga ik ook nog een sheet 'veiligheid' toevoegen.

2 hours ago, DD_XRP said:

Ik zou er zeker nog een disclaimer inzetten dat het hun eigen beslissing is en ze niet meer moeten investeren dan ze bereid te zijn om te verliezen.

Inderdaad een goede disclaimer/risico's benoemen en duidelijk de verwachtingen managen is gewoon heel belangrijk JUIST als het om familie en vrienden gaat. Ga ik eens even mee puzzelen.

Alvast hartstikke bedankt voor alle input, ik hou jullie op de hoogte!

Mmmhh..., je hebt er veel moeite voor gedaan (complimenten!), maar ik heb inmiddels geleerd om hier erg terughoudend mee te zijn. Ofwel: niet meer te doen.

Goedbedoelde adviezen aan familie en vrienden zijn natuurlijk prima, maar waar het om geld gaat kan 't een hoop onvoorziene narigheid opleveren. Niet alleen koers verlies, maar bijvoorbeeld mensen die hun geld kwijtraken door een hack of wat dan ook kunnen erg emotioneel reageren. Dan is de vriendschap mij meer waard en heb ik liever geen financiële verwikkelingen. Denk er even goed over na voordat je hierin verstrikt raakt.